Felanmälan/frågor

Har du som medlem i föreningen problem eller frågor skall du alltid i första hand vända dig till nedanstående kontaktpersoner, beroende på problemets art. Är du ändå osäker på vem du skall prata med kan styrelsen vara till hjälp.

Fakturering/Avgifter

Vid frågor om fakturering och avgifter kan du kontakta vår ekonomiska förvaltare, Svetlana Annenkova på ekonomitaffeln@gmail.com.

Andrahandsuthyrning

Funderar du på att hyra ut i andra hand MÅSTE du be styrelsen om lov innan, enligt föreningens stadgar. Under fliken "Om föreningen" finner du information om hur en formell ansökning går till, samt vilka regler som gäller.

Tekniska problem

Om du har problem kopplade till värme, vatten, el, eller rörande gemensamhetsutrymmen kan du vända dig till vår tekniska förvaltare, Forstena energi och kontroll. Gör felanmälan via denna länk https://www.forstena.se/ticket.html?type=report Det går också bra att ringa 08-7048350 eller till vår förvaltare Alexander Lind, 070-9840031.  

Vid akuta fel ring Dygnet Runt Service Fastighetsjour 08-18 60 00.

Utemiljön

Vår leverantör för skötsel av utemiljön heter Stålfreds och vår kontaktperson där är Alexandra Färggren. Du når henne på telefonnummer 070-160 91 82 eller alexandra.farggren@stalfreds.se om du har synpunkter på skötseln av utemiljön. 

Snöröjning

Om du har frågor eller synpunkter på snöröjningen kan du kontakta Gösta på Stålfreds, 0706671217, gosta@stalfreds.se.

Renovering

Om du vill renovera eller göra några andra stora förändringar i din lägenhet kontaktar du styrelsen. I stadgarna står det mer om vad du får göra i din lägenhet, och vad du är skyldig att meddela/söka tillåtelse för.

Ordningsregler/trivselfrågor

Har du frågor om ordningsregler eller övriga bestämmelser inom föreningen hänvisas du i första hand till föreningens stadgar och ordningsregler. Om du inte hittar informationen du söker där eller på vår hemsida kan du kontakta styrelsen via mail. Glöm inte att du kan ta upp saker på föreningsstämmorna, som är vår främsta mötesplats medlemmar emellan. Styrelsen uppmuntrar medlemmarna att lösa eventuella konflikter sig emellan själva, i andra hand kan styrelsen kontaktas.

Akuta ärenden

Vid AKUTA ärenden är det alltid bäst att först ringa till lämplig enhet inom räddningstjänsten (t ex. polis, ambulans, brandkår). Styrelsen rycker inte ut som en insatsstyrka, men är bland annat med i processen om att bestämma vem som ansvarar för skadan – förening eller bostadsrättsinnehavare – i det fall denna diskussion uppstår.

Du kan också ringa Dygnet Runt Service Fastighetsjour 08-18 60 00.

Kontakta styrelsen

I allmänhet utför inte styrelsen direkt felavhjälpning, utan finns med som ett informations- och beslutsorgan. Kom också ihåg att styrelsen – liksom ni – är medlemmar av föreningen som lägger ner mycket egen tid på styrelsearbetet. Det går bra att ringa oss under vissa omständigheter, t ex. rörande brådskande fall, men mail- eller brevkontakt gäller alltid i första hand. Styrelsen har en brevlåda i trapphuset till Dalbovägen 2 B, och nås via mail på styrelsentaffeln@gmail.com.